CARA ORDER SHAKLEE ONLINE - HARGA TERMURAH TERUS DARI HQ!

Pengalaman 3 Hari 2 Malam Di Pulau Redang, Terengganu

Assalamualaikum,

Terima kasih kerana menziarahi blog mariafirdaus.com.my, semoga Allah merahmati dan memberkati hidup semua.

Ditakdirkan Allah, minggu lepas saya ada kerja di Merang, Terengganu. Since Merang dah terlalu dekat dengan Pulau Redang, selepas habis kerja saya. Saya dan rakan rakan meneruskan perjalanan kami ke Pulau Redang.

So jom layan gambar percutian saya dan rakan rakan di Pulau Redang, Terengganu.

Trip 3 Hari 2 Malam Di Pulau Redang

Breakfast di Merang, Terengganu. Tapi mahal sangat. Makan "Rice To Wednesday" Kambing.

Tiba di Jeti Merang pagi hari Ahad. Kami kena sampai jam 10 pagi di Jeti ini.

Kami bertujuh memulakan perjalanan dari Jeti Merang ke Pulau Redang. Actually, kami boleh aje naik boat besar yang lebih stabil. Tapi Okaz pilih boat kecil. Katanya, barulah mencabar. Hehe.

Bot memecut dengan sangat laju. Perjalanan dari Jeti Merang ke Pulau Redang hanya mengambil masa 30 minit dengan bot laju ni.

Selamat tiba di Jeti Pulau Redang. Untuk makluman anda, ada berpuluh puluh chalet di Pulau Redang dan menawarkan pakej percutian yang berbeza dari segi harga. Pada pandangan saya, pakej yang saya ambil ni dah tersangat murah. Hanya RM280 seorang tak masuk GST. Kami ambil bilik bertiga dan berempat. Ini dah termasuk kos bot pergi balik, kos penginapan 3 hari 2 malam di chalet dan kos makanan sepanjang kami berada di sana.

Kami 'parking' di sini selama 3 hari dua malam. Di Redang, hanya ada dua pengusaha Muslim. Salah satu owner adalah Redang Lagoon. Sebab tu kami pilih untuk menginap di sini.

Kami tiba di Pulau Redang sekitar jam 10:30 pagi. Kami terpaksa tunggu dulu di sini sementara menunggu waktu check in pada jam 12 tengah hari.

Rakan seperjuangan yang syahid seawal minit pertama. Ni Ustaz Saufi. Nak ikutkan, beliau join kami pun last minit. Sebab ada kawan lain yang tak dapat join last minit sebab masalah kesihatan.

Ambil gambar sekitar chalet dulu. Chalet ini boleh menampung sekitar 450 orang maksimum pada satu satu masa.

Ada perkhidmatan menyewa life jacket dan peralatan untuk snorkling.

Ada banyak buaian untuk kami semua berehat

Masa kami pergi ke sini, taklah ramai sangat orang sebab kami sampai sini hari Ahad sehingga hari Selasa. So kiranya hari bekerja.

Ada banyak pondok rehat di tepi pantai. Memang sangat mendamaikan.

Jam 12 kami check in di bilik. Then rehat serta makan di chalet ini. Semua makanan kami sepanjang 3 hari dua malam dah termasuk dalam harga RM280 tu.

Jam 2:30 kami dibawa ke tempat snorkling open sea. Ini pun dah termasuk dalam pakej. Cuma kena sewa life jacket dan gogle berharga RM30 untuk tempoh 3 hari 2 malam. Jejaka ni namanya Amirul. Umur 24 tahun. Single. Tapi tak available. Dah bertunang. Letih kami tengok dia asyik 'melayan' telefon dengan tunang dia. Asyik nak kena 'punch card' aja. Hehe...

Lets go. Dah tak sabar nak mandi ni.

Kena meredah pantai untuk naik ke bot. Sesiapa bawa phone masa ni perlu berhati hati. Jangan tinggal dalam poket seluar yer.

Duduk ajer, baru Sheikhul Islam ni teringat, "Alamakkkkk.... Phone aku dalam seluar."

Habis cerita. Selamat hari raya la sheikh. Dah la phone ni baru beli tak sampai 2 bulan. Rasa nak nangis dibuatnya. Tapi seorang Sheikh imannya kuat. Dalam duka hatinya, wajahnya masih boleh senyum sambil angkat tangan cakap best.

Jam 2:30 bot bertolak ke open sea untuk snorkling kami yang pertama.

Sheikh Saufi dan Al Farabi. Dah tak sabar nak ber snorkling. Waktu ni, Sheikh kita nampak aja ceria, dalam hati gundah gulana. Jammmmmm.. Phone dah masuk dalam air laut. Apa yang beliau buat, bilas phone tu dengan air minum di semua bahagian. Nak make sure tak ada saki baki air laut terlekat di phone. Mudah mudahan dapat diselamatkan.

Boleh nampak kan, keceriaan orang yang phone tak rosak dengan orang yang phone rosak. Senyumnya tak samakan. Hehe...

Saya ambil gambar mereka yang mandi di sini. Ada sekitar 50 orang yang join kami petang ni.

Kami diberi masa sehingga jam 4 untuk mandi di sini.

Ku sangka panas sampai ke petang, rupanya hujan ditengah hari. Farid dah lembik nak muntah. Dah loya loya. Tengoklah dia. Dah tersandar di boat. Sheikh Saufi masih teringat phone dia terendam dalam air tu, sebab tu masih tak boleh nak senyum. Huhu...

Kami di bawa pulang ke chalet dan lepas tu terus pi minum petang. Ada kuih cucur kodok tepung goreng gula. Memang sedap.

Disinilah kami minum petang untuk berehat sementara menunggu aktiviti sebelah petang.

Nak gi tengok penyu pulak.

Di sebelah petang, pada jam 5:30 petang, kami ambil pakej extra iaitu untuk pergi snorkling bersama penyu. Untuk join pakej ni, kami perlu bayar extra RM35. Kami dibawa ke satu tempat untuk melihat penyu.

Mula mula, tour guide akan turun ke dasar laut, untuk umpan penyu dengan makanan.

Bila penyu macam dah nak makan, ia akan bawa penyu tu naik ke atas untuk menghampiri kami yang dah menunggu di atas.

Dah nak sampai atas baru bagi makan kepada penyu ni.

So close...

Penyu ni memang datang rapat dengan kami.

Finally dapat juga sentuh penyu ni. Ada sekitar 7-8 ekor penyu di sini. Semua penyu ini dah di tag oleh pihak Jabatan Perikanan Dan Laut bagi mengenal pasti dan merekod jumlah penyu yang ada di sini.

Penyu ni buat lintasan hormat betul betul depan saya pulak. Terpaksalah ambil gambar dulu.

Setelah puas bermain dengan penyu, kami mandi di tepi pantai pulak. Di sini ada baby shark.

Makan malam kami untuk malam ni adalah barbeque style. Kami diberikan sotong, ayam dan ikan yang dah siap di marinate, tinggal nak pilih mana yang berkenan dan bakar sahaja. Bara apa dah disediakan, kami cuma perlu pilih dan bakar sendiri sahaja.

Waktu ni sekitar jam 7 malam. Saya dan Farid waktu ni dah berpeluh lepas jalan jalan, so kami decide untuk terus pergi bakar barbeque. Kami solat Jamak Taakhir. Rerakan yang lain semua solat Maghrib dahulu. So, kami kira 'berkorban' la untuk rakan rakan yang lain.

Terpaksa berpanas, berpeluh peluh untuk menyediakan makanan untuk semua orang.

Boleh tengoklah betapa panasnya kawasan tu. Berpeluh habis satu muka dan badan.

Yang paling sedap adalah sotong bakar. So banyak gila sotong yang kami bakar. In total anda bayangkan kami bakar hampir 14 bekas besi tu. Ada 7 orang, so maksudnya setiap seorang makan hampir 2 bekas. Gulp... Memang jin nampaknya semua orang ni.

Dah habis solat mereka pun datang. Acah acah bakar buat ambil gambar. Hehe...

Gaya mau lebih. Nampak macam penat bekerja. Wayang ajer ni. So makan malam tu memang kenyang lah kiranya. Alhamdulillah.

Jenjalan dulu pusing pusing kawasan sekitar.

Keesokan paginya, kami dihidangkan dengan Nasi Lemak / Nasi Goreng / Roti untuk sarapan pagi. Pendek kata, memang kenyanglah tinggal di chalet ni. Tak rugi insya Allah. Makan memang terjaga. Makan buffet pulak tu. Belasah ajer la selagi mampu.

Yang nak makan roti boleh bakar roti dulu. Ada kaya dan planta untuk disapu pada roti.

Then lepas sarapan, kami jenjalan dulu di sekitar kawasan untuk ambil angin pagi.

Adoyai. Sheikh Saufi dah jadi tak keruan seperti beruk kehilangan anak. Masih teringat handphone yang terendam dalam air laut petang semalam. Kemurungan membawa sampai ke pagi. Huhu... Bertabahlah wahai hati.

Dari kiri, Prof Abdullah, Datuk Seri Firdaus, Sheikh Saufi yang senyum macam tak ikhlas dah dan Datuk Seri Farid.

Ikhlaskanlah senyuman mu Sheikh.

Bagi menghiburkan hati yang lara, saya ambil gambar dulu sheikh kita ni menggunakan teknik fotography power.

Cantik ke cantik? Mestilah cantik. Kalau pelakonnya power.  Hehe... Ni bukan petang ni, ni gambar pagi.

Datuk Seri Farid nak makan matahari pulak....

Huhu.. Ternampak nama Datin Seri Maria. Membuatkan hatiku berbunga bunga teringat isteri tersayang yang jauh dimata.. Chia chia chia..

Naik bot dulu. Pagi ni kami akan bersnorkling di Taman Laut. Ia dah termasuk dalam pakej RM280 tadi.

Semua orang bersedia untuk berlepas di dalam bot.

Terjumpa mamat France.

Kami di sini pagi ini... "Kite tengok penyu telur... Penyu tengok telur dia.... Nanananana Ganu kiteee"

Disini kami diberi briefing oleh Tour Guide. Apa yang boleh dibuat dan jangan dibuat di Taman Laut ini.

Air laut disini sangat cantik.

Ada banyak giler ikan yang bermacam macam spesis.

Memang beriban ribanlah ikan disitu.

Saya belajar skill baru disini. Sebenarnya, kita dilarang memberi makan kepada ikan ikan disini kerana takut kita memberi makanan yang salah kepada ikan. Jika ditangkap, boleh didenda. So apa yang kami buat, kami masukkan roti di dalam botol dan kemudian isi air dalam botol tu. Bila ikan nampak roti dalam botol tu, semua ikan datang kepada kita. So senanglah nak tengok ikan dari jarak dekat.

Banyak kan ikan di sini... Ada yang kecil ada yang besar.

Selfie sikit.

Ada ikan warna hitam pun ada. So baju oren tu Sheikh Saufi. yang biru sebelah kanan tu Datuk Seri Okaz.

Memang terbaiklah.... Banyak ikan dapat dilihat LIVE depan mata.

Okaz memang seorang yang gila snorkling. Memang dia enjoy habislah. Ni kali ketiga dia datang ke Redang sebab dia kata di sini lebih cantik berbanding Krabi, Pulau Pangkor, Pulau Perhentian dan Pulau Mabul, Mamutik di Sabah.  Which, saya sendiri bersetuju dengan pandangan Okaz. Air disini lebih jernih dah ikan lebih banyak berbanding di tempat lain.

Saya dok ambil gambar orang ajer, kalau nak muka sendiri. Nak kena selfie sendiri. Sob sob sob... Jernihkan air disini.

Ada bermacam macam coral di sini.

Ikan seriously memang banyak.

Macam duduk dalam akuarium pulak rasanya.

Memang puas hati mandi di sini

Ikan jinak jinak. Boleh datang dekat kami. Tapi kena ada umpan roti dalam botol air tu la. Baru dia nak datang. Kesian ikan tu. Rasanya ikan tu lapar. Sebab tu nak cari makanan. Tapi kami dilarang bagi makan kepada ikan. Tak dapat nak nolong ikan wei...

Melihat ikan ikan yang banyak ni, terubat rasa hati Sheikh Saufi yang terendam phone di hari pertama kami disana.

Dah penat, semua naik ke atas. Lapar... So kita makan dulu. Di sini ada kedai jual makanan cuma mahal sket. So it's either you bawa makanan sendiri atau pun you bawa duit beli kat situ.

Habis mandi, jom pulang ke chalet balik..... Kami makan tengah hari, dan kemudian bersolat Zuhur dan Asar. Selepas itu, get ready untuk snorkling di tempat lain pula iaitu berhampiran dengan Pulau Kerengga Kecil. Tour guide kata, disitu ada shark yang besar. Fuhhhhh Teruja dengar.

Waktu petang kami menaiki bot sekali lagi.

Naik bot nelayan pulak kali ni. Bermacam macam pengalaman kami dapat di sini.

Briefing daripada Pak Yus untuk snorkling dikawasan ini.

Jom terjun....

Ikan memang tersangat banyak. Tak kisahlah snorkling di mana pun. Memang super duper banyak ikan. Anyway, anda dilarang menangkap ikan disini.

Batu karang yang bermacam macam bentuk.

Prof Abdullah bising, gambar dia kurang saya ambil. Huhu. Saper suruh berenang jauh jauh. Kene datang dekat la dengan photographer.

Barulah leh ambil gambar macam ni.... Kannnnnn.. Orang snorkling muka dalam air. Dia snorkling muka kat atas. Hehe.. Gurau jer....

Batu karang...  Kami mencari cari juga dimanakah shark yang besar tu. Dalam takut, saya perhati sekeliling juga nak cari shark besar tu.

Datuk Seri Okaz dah pandai buat bubble bentuk bulat dalam air....

Super duper cantik batu karang di sini.

Subhanallah...

Memang puas hati snorkling di Redang. Highly rekemen.

Akhirnya, ikan yang ditunggu muncul jua... Tapi sayang, ia hanya muncul di google sahaja. Hehe.. Seriously, saya teringin nak tengok shark secara LIVE. Tapi tak jumpa. So, cari kat google ajer la. Hehe... Jangan marah yer...

Pulang ke chalet untuk berehat. Petang kami plan nak berkayak pulak.

Ikut plan kami nak berkayak petang tu, tapi apakan daya. Laut pula bergelora. So tak boleh berkayak. So kami snorkling di tepi pantai sahaja petang tu untuk tengok baby shark. Malam tu, kami dinner di chalet. Makan buffet. Memang sedap. Banyak pilihan makanan. Then lepas tu kami pi jenjalan ambil udara malam dikawasan sekitar. Tapi apa kan daya, hujan pulak malam tu. Terpaksalah kami masuk ke chalet untuk tidur. Packing packing dan bersiap untuk balik pagi esok.

Esok pagi, kami diangkut menaiki traktor ini ke jeti dari chalet.

Dah macam budak budak rasanya kami ni...

Bot dah sedia menanti...

Selamat Tinggal Redang....

Then kami gi makan ikan celup tepung di area Merang, memang sedap. Korang google lah yer tempat makan sedap kat sini. Seriously memang sedap.

Summary

Sebelum balik, saya sempat tengok pakej penginapan di Redang Lagoon ini. Ini brochurenya.

Tengoklah sendiri harganya yer. Fikir fikirlah sendiri boleh pilih mana yang berkenan.  Bulan November - Februari ditutup setiap tahun kerana musim tengkujuh.

Harga dah termasuk Return boat, makan, penginapan di Redang Lagoon dan 3 trip snorkeling yang best. Harga ni tak masuk GST yer.

Ni itenary sepanjang 3 hari 2 malam di sini.

Gambar dalam bilik.

Bagi saya, harga ground sekitar RM280 agak murah. Kalau nak dicampur dengan sewa life jacket dan mask RM20 = RM300 + GST = RM318. Then tambah duit Tiket Taman Laut RM5 menjadikan total seorang RM323 sahaja seorang dewasa.

Harga berubah ikut bilik mana yang ada pilih dan waktu bila anda pergi. Ni kontek nombor Redang Lagoon : 09-666 5018  atau Whatsapp di +60199765849  (Hidayah). Kontek direct mereka yer.

Please, tolong JANGAN KONTEK SAYA. Saya hanya bercerita pengalaman saya di Pulau Redang sahaja. Anda konteklah sendiri agen di nombor atas tu yer.

Wassalam.

Mohd Firdaus Mat Saad
Jom Cuti Cuti Malaysia

================

Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka setiap bulan dari rumah?

Hubungi kami untuk:-
KONSULTASI PERCUMA,
HARGA PRODUK TERBAIK DAN
PELUANG BISNES BERSAMA SHAKLEE!

CONTACT : Click to CALL (019-2592731)
Click to WHATSAPP

FACEBOOK : Kam Maria Abdul Mutalib

INSTAGRAM : Kam Maria Abdul Mutalib

EMAIL : come_maria@yahoo.com

~~~~~~~~~~~~~~~~~

EBOOK PERCUMA!

Dapatkan EBOOK PERCUMA kisah sebenar kejayaan saya menjalankan bisnes online sehingga terpaksa berhenti kerja sebagai seorang Engineer, dan menjadi MASTER COORDINATOR SHAKLEE. Kini saya menjadi Working-At-Home-Mom (WAHM) dan menjana pendapatan 5 angka setiap bulan hanya dari rumah.

Padat dengan kisah motivasi dan tips keusahawanan PERCUMA!!

==================

Adakah anda suka dengan perkongsian di Mariafirdaus.Com.My?
Nak dapatkan update blog terbaru terus ke WHATSAPP anda?

Click link ini : http://mariafirdausblog.wasap.my

Kami akan broadcast update blog terbaru yang bermanfaat, terus ke WHATSAPP anda. Terima kasih kerana sentiasa menyokong kami.

COMMENTS

BLOGGER: 2
  1. Percutian yang sangat menarik dan tempat yang sangat cantik untuk dilawati...

ReplyDelete
  2. Entry yg sangat cute dan padat..

Name

3C Shaklee,17,5 Sebab Perlu Kolagen,1,5 Star Trip to Bangkok,1,5 Star Trip to Italy,7,Advance Joint Health Tablet,3,Advance Marketing Power,4,Agen Banda Aceh,1,Ahli Shaklee,5,Aidilfitri,7,Aidilfitri 2020,1,Aidilfitri 2023,1,Air Kencing Kuning,1,AJHT,3,Al-Quran Tagging,1,Alahan,1,Alfafa,2,Alfalfa,1,Alfalfa Complex,1,Allergic,1,Allergy,1,Allergy Test,1,Amalan Hari Jumaat,1,AMP,5,Anak Sihat & Pintar,1,Anggur Muscadine,1,Anti Aging,2,Anti Penuaan,2,Aquaria KLCC,1,Arman Zaharil,1,Awet Muda,1,Awet Muda.,1,B-Complex,1,Baby Development Guide,1,Baby Shaklee,1,Bagaimana Memilih MInyak Ikan Omega-3 Berkualiti Tinggi,2,Bahaya Beli Shaklee di Lazada Shopee 11thStreet,1,Bahaya Painkiller,1,Bahaya Ubat Penahan Sakit,1,Banda Aceh,1,Basic H,1,Batu Maung,1,Batuk Berkahak,1,Bayi Kahak,1,Bayi Selsema,1,BComplex,1,Beauty On The Go,4,beli lampu murah,1,Berani Berniaga,2,Berpuasa dengan Shaklee,1,Beza Vivix Resv Shaklee,1,bina,1,Bina Reban,16,Birthday,1,Bisnes,3,Bisnes Online Shaklee,5,Bisnes Shaklee,33,BLNC,2,BMW,1,BMW X4,1,Bomoh Patah Selama Perak,1,BOTG by MFMS,4,Breastfed Baby,1,Breastfeeding,10,Breastfeeding Tips,16,bromo,1,Buah Pinggang Rosak,1,Buasir,1,Buat Duit Hari-Hari,3,Buat Rumah Sendiri,7,Bukit Bendera,3,Bukit Merah Laketown,1,Bukti Kajian Klinikal Shaklee,1,Busines,2,Business,48,Business Opportunity,182,Business Shaklee,19,butik feedmilk Shah Alam,2,Cameron Highlands,1,Car Bonus Shaklee,1,Car Sticker Juru,1,Cara Elak Osteoporosis,3,Cara Elak Tulang Rapuh,2,Cara Melakukan Qiamullail,3,Cara Order Shaklee Online,1,Carotomax,1,Cash Rebate,2,Cash Rebate Shaklee,2,Cegah Osteoporosis,3,CEO Shaklee,1,Ceramah Motivasi,26,Chewable Vit C,2,Cholesterol,1,Collagen,6,CoQ-Trol,3,COQ-TROL PLUS SHAKLEE,1,CoQ10,3,COQHealth,1,COQTROL Tenaga,1,Coronavirus,1,Covid19,1,Darah Tinggi,2,Delivery Servis,1,Detox Shaklee,2,Diabetes,1,Diet,1,Disneyland,1,Dr Hamid Arshat,1,Dr Zubaidi,1,Duit Raya,1,Duit Raya Awal,1,Duit Raya Shaklee,1,Dzuha,1,Ebook,11,Ebook Percuma,1,Ebook Sorry Boss Saya Terpaksa Berhenti Kerja,1,Eczema,2,Empayar Maria Firdaus,13,Energizing Soy Protein,7,EPO,1,Escape Penang,1,ESP,12,ESP Protein,2,ESP Shaklee,2,ESP Untuk Ibu Hamil,1,ESP Untuk Kurus,1,ESP Untuk Otot,1,ESP Untuk Tenaga,1,Evening Primrose Oil,1,Exclusive Dinner Jutawan Shaklee,1,Faedah Menjadi Ahli Shaklee,2,Fakta Kolagen,1,Family,119,Family Day,1,Farees,67,Fateh,8,Fawwaz,5,Feedmilk,2,feedmilk jubah menyusu popular,2,Fish Oil,1,Florida,1,Formula Mudah MESTI Kurus,8,Founder NECK,1,Free Trip Shaklee,57,Free Vitalea,1,Friends,20,Fungsi Kolagen,3,Fungsi Omegaguard,4,Gama Linoleik Acid,1,Gambar Kaabah,1,Gambar Raya,1,Garlic Complex,1,General,136,Genetically Modified Organism,1,Genset,1,GLA,1,GLA Complex,5,Global Allergy Centre,1,GMO,1,Good & Services Tax,1,Grand Canyon,1,Grand Seminar 2018,1,GST,1,Gunung Kinabalu,1,Haji Muda,3,Halal,1,Hari Raya,1,Hari Raya Dengan Shaklee,2,Hari Raya Open House,1,Helicopter Tour,1,Herb-lax,1,Hero Kiddo,1,Hiasan Dalaman,1,Hiasan Rumah,3,Holiday,3,Home And Mobile Spa,3,Home Exterior Design,1,Homestay di Desaru,1,Homestay Di Kok Lanas,1,Homestay Di Machang,1,Ibu,1,Ibu Hamil Batuk,1,Ibu Menyusu Batuk.,1,Ibu Menyusu Berpuasa,1,IF,1,ijen crate,1,IKEA Personal Shopper,1,Ikhlas,1,Immune Booster,1,Immune System,2,India,2,Indonesia,2,Insentif Shaklee,4,Inspirasi Mariafirdaus,4,Intensif Jutawan Industri,6,Interchange,1,Interior Design,1,Intermittent Fasting,5,Istanbul,2,Italy,7,Jakarta Trip,1,Jam Dinding Kaabah,1,Jamuan Aidilfitri,1,jenama baju feedmilk,2,Jom Detox,3,Jom Detox Jutawan,3,Jom Detox NECK,2,Jom Detox Now Everyone Can Kurus,2,Jom Rileks,1,JomDetox,1,Jubah Menyusu,2,Jubah Mia,2,Jubah muslimah,2,Jutawan Shaklee,1,Kaedah Merancang Semulajadi,1,Kalsium,1,Kanser,1,Kanser Kolon,1,Kanser Usus,1,kawah ijen,1,Keahlian Shaklee,4,Kebaikan Kolagen,2,Kebaikan Omegaguard,3,Kebaikan Shaklee Collagen,4,Kebaikan Susu Ibu,1,Kebaikan Vitamin E Untuk Lelaki Wanita,1,Keburukan Intermittent Fasting,1,kedai lampu murah puchong,1,Kelas Bisnes Facial,1,Kelebihan Ahli Shaklee,4,Kelebihan Shaklee,1,Kembara Sufi,9,Kembara Turki,8,Kencing Manis,1,Kepentingan Protein,1,Kepentingan Suplemen,2,Keperluan Makanan Bayi,1,Keperluan Wanita Mengandung,2,Kesan Gadjet Pada Sikap Anak-Anak,1,Kesan Kehilangan Kolagen,2,Kesan Merokok,1,Kesan Susu Ibu,1,Kesihatan Bayi,1,Kesihatan Jantung,4,Kesihatan Minda,1,Kesihatan Sendi,2,Kesihatan Tulang,3,Kesuburan Lelaki,1,Kesuburan Wanita,1,Keunikan Vivix,1,Kiriman Doa Di Depan Kaabah,1,Kisah Kejayaan Bisnes,3,Kisah Pesakit Kanser,1,Kolagen,5,Kolesterol,3,Kompilasi Info Produk Shaklee,6,Komtar,1,Komuniti Bisnes Shaklee,3,Konsultan Reban Ayam,59,Kontraktor Reban Ayam,53,Korban,1,Krabi,2,Kursus Ayam Daging,64,Kursus Dr Azizan Osman,3,Kursus Haji,2,Kursus Haji Online,1,Kursus Solat,1,Kursus Umrah,3,Kursus Umrah Online,2,Kursus Umrah Percuma,2,Kurus dan Sihat,2,Kurus Dengan Cepat,2,Kurus Sebelum Raya,1,Las Vegas,2,Lasik,2,Latest Post,1763,Lecithin,2,Legoland,1,Legoland Malaysia,1,Life Inspiration,1,Look Younger Longer,2,Los Angeles,1,Magic Aura Shaklee,1,Magnesium,1,Makan Sedap,2,Mamacilik Empire,1,Manfaat Omegaguard,3,Maria Firdaus,6,Maria Firdaus Empire,6,Maria Firdaus Kids,1,Maria Firdaus Millionaires in Shaklee,6,Maria Firdaus Mobile SPA Academy,16,Mariafirdaus,2,Mariafirdaus Baby,1,Mariafirdaus Kids,1,Mariafirdaus Travelog,68,Mariafirdaus Villa,2,Master Celebration Maria Firdaus,8,Master Coordinator Shaklee,33,Master Maria Firdaus,1,Mealshakes,6,Mengandung Semasa Umrah,1,Mercedes Benz C200,1,MFMS,5,MFMS Academy,16,MFMS Empire,61,mia jubah popular,2,Minum Susu Untuk Kalsium,1,Modify Hilux,1,Most Fantastic Millionaires in Shaklee,5,Motivasi,86,Motivasi Usahawan,3,Motivation,4,MRSM PDRM Kulim,1,MRSM Taiping,4,Multivitamin,1,Multivitamin Pertama di Dunia,1,Muscadine Grape,1,My Shaklee Effect,1,MYVI,1,Natural Skincare,1,NECK,7,Non-GMO,1,Norafizal Mat Saad,9,Now Everyone Can Kurus,54,nursingwear,2,Nutrien Untuk Tulang Kuat,2,Nutriferon,2,Nutrisi Semulajadi,1,Nutrisi Untuk Lelaki,2,Offline Coaching,2,Omega-3,7,OmegaGuard,16,Omegaguard Shaklee,1,Omegaguard Untuk Ibu Dan Bayi,2,Omegaguard Untuk Kesihatan Jantung,1,Omegaguard Untuk Kesihatan Otak,1,Omegaguard Untuk Kurus,1,Online Business,139,Organic Skincare,1,Orlando,3,Ostematrix,6,Osteporosis,2,Pakaian Menyusu,2,Panduan Didik Anak Solat,1,Panduan Perkembangan Kanak-kanak,1,Parenting,1,Parit Buntar,1,Pedoman Hidup,1,Pemilihan Soy Protein,1,Penang,4,Penang Hill,2,Pencen Kubur,20,Pengalaman Bersalin,1,Pengalaman di Gunung Kinabalu,1,Pengalaman Haji,3,Pengalaman Umrah,3,Pengedar Shaklee,2,Pengedar Shaklee Alor Setar,1,Pengedar Shaklee Bandar Darulaman,1,Pengedar Shaklee Bukit Jambul,1,Pengedar Shaklee Changloon,1,Pengedar Shaklee Jitra,1,Pengedar Shaklee Kepala Batas,1,Pengedar Shaklee Nibong Tebal,1,Pengedar Shaklee Parit Buntar,2,Penjagaan Kulit Shaklee Youth,2,Penternak Ayam Daging,62,Peranan bapa dalam penyusuan susu ibu,1,Perbezaan Ubat dan Suplement,2,Percutian Di Kashmir,2,Percutian Shaklee,6,Performance Drink,5,Perintah Kawalan Pergerakan,1,Period Pain,1,Perokok,1,Personal,1,Photoshoot,1,Phytocol-ST,2,Piramid Makanan,1,PKP,1,Polifenol,2,Politik,1,Port Dickson,1,Postnatal SPA,2,Potret Kejayaan,14,Pra Haji,7,Pregnancy Set,3,Premium Beautiful,5,Produk Shaklee,130,Produk Tradisional Bahaya,1,Projek Blog Mega Shaklee,1,Projek Buat Duit,7,Projek Buat Duit MFMS,24,Projek SPA,19,Promosi Shaklee,4,Protein Soya Terbaik,1,PT3,1,Puasa dengan Shaklee,1,Public Sharing,1,Pulau Pangkor,1,Pulau Perhentian,1,Pulau Pinang,1,Pulau Redang,1,Qiamullail,3,Rahsia Merancang Keluarga Semulajadi,1,Rahsia Pelajar Cemerlang,12,Ramadan Shaklee,2,Ramadhan,1,Ramuan Vivix,1,RAST Test,1,Raya Dengan Shaklee,1,Reban Ayam Tertutup,57,Resepi ESP,1,Resepi Sihat dan Sedap,1,Resipi Jutawan Bertaqwa,1,Restoran Pen Mutiara,1,Results SPM,1,ResV,1,ResV Shaklee,1,Reunion MRSM Taiping,1,Reverse Aging,1,Rich Dad Poor Dad,1,Roger Barnett,1,Rome,1,Rumput Sungai Buloh,1,Saintis Shaklee,1,Sakit Jantung,2,San Francisco,1,Selamberselak,2,Sembelit,1,Senggugut,1,Set Anak Pintar Sihat,1,Set Bajet Kesihatan Optimum.,1,Set Berpantang,12,Set Berpantang Shaklee,1,Set Berpuasa Shaklee,7,Set Berpuasa Shaklee Kanak-Kanak,7,Set Bersalin,11,Set Bersalin Shaklee,8,Set Bersalin Terbaik,1,Set Breasfeeding,10,Set Cantik Shaklee,1,Set Detox Shaklee,1,Set Gastrik Shaklee,1,Set Haji & Umrah,1,Set Haji Shaklee,4,Set Hamil Shaklee,2,Set Hello New You,1,Set Ibu Hamil Shaklee,3,Set Ibu Hamil/Bersalin/Menyusu,15,Set Jantung,1,Set Kanak-Kanak,8,Set Kanak-kanak Shaklee,3,Set Kecantikan,4,Set Kecantikan Shaklee,5,Set Kesihatan Lelaki Shaklee,3,Set Kesihatan Wanita Shaklee,3,Set Kesuburan,1,Set Kesuburan Shaklee,2,Set Kulit,1,Set Kulit Shaklee,1,Set Kurus,2,Set Kurus Shaklee,7,Set Lutut,1,Set Mengandung,5,Set Mengandung Shaklee,3,Set Menyusu,17,Set Menyusu Shaklee,5,Set Minda Shaklee,1,Set Puasa Shaklee,2,Set Ramadan Shaklee,3,Set Raya Shaklee,1,Set Sendi,2,Set Shaklee Untuk Pendakian,1,Set Shaklee Untuk Tenaga,1,Set Shaklee Untuk Umrah dan Haji,2,Set Sistem Imun,2,Set Slimming,1,Set Slimming Shaklee,1,Set Umrah Shaklee,5,Shaklee,73,Shaklee 5 Star Trip,1,Shaklee Awards,2,Shaklee Baby,3,Shaklee Bagan Serai,2,Shaklee Berkesan,2,Shaklee Business,50,Shaklee Business Leaders Conference,2,Shaklee Business Leaders National Conference,1,Shaklee Car Bonus Achievers,5,Shaklee Collagen Powder,7,Shaklee dan Israel,1,Shaklee dan Makanan Sunnah,1,Shaklee Difference,2,Shaklee Effects,16,Shaklee for Kids,2,Shaklee Free Trip,25,Shaklee Free Trip to Switzerland,1,Shaklee Fun Day,1,Shaklee Global Conference 2016,2,Shaklee Global Conference USA 2014,17,Shaklee Halal,2,Shaklee Incentive Trip,3,Shaklee Independent Distributor Terbaik,1,Shaklee Japan Trip,2,Shaklee Japan Trip 2017,7,Shaklee Kids,2,Shaklee Leaders,1,Shaklee Lovers,1,Shaklee Mama,4,Shaklee Murah,2,Shaklee National Conferences Award,8,Shaklee National Convention 2018,1,Shaklee Nibong Tebal,2,Shaklee Nilai,1,Shaklee Parit Buntar,2,Shaklee Product Trainer,1,Shaklee Ready Stock,1,Shaklee Rewards,64,Shaklee Selamat,3,Shaklee Semulajadi,2,Shaklee Shop,1,Shaklee Skincare,1,Shaklee Story,1,Shaklee Success Seminar 2015,1,Shaklee Terbaik,1,Shaklee Total Detox Solution,2,Shaklee Trip Cruise,1,Shaklee Trip To Langkawi,2,Shaklee Untuk Darah Tinggi,1,Shaklee Untuk Jantung,1,Shaklee untuk Jemaah Haji dan Umrah,1,Shaklee untuk Kanak-kanak,3,Shaklee USA Trip 2014,1,Shaklee USA Trip 2019,1,Shaklee Vita-E Complex,1,Shaklee Vitamin E,2,Shaklee Western Mediterranean Cruise 2018,11,Shaklee Youth Skincare,2,Shakleebaby,1,Shakleebaby Gentle Wash,1,Shakleebaby Massage Oil,1,Shakleebaby Soothing Lotion,1,Shopping Trip,1,Sijil Halal,1,Sistem Imun,1,SKPTM,8,SMKA Al Mashoor,1,Success Stories Shaklee,4,Success Story TWB,12,Super Star Libra Cruise,1,Supervisor Shaklee,2,Suplemen Shaklee,2,Suplemen Untuk Lelaki,2,Supplement untuk Berpuasa,1,Supplements Shaklee,2,Supplements Terbaik,2,Surabaya,1,Surah Al-Kahfi,1,Sustained Release Vit C,7,Susu Ibu,1,Susu Ibu dalam Al-Quran,1,Switzerland,2,Tahi Ayam,6,Tazkirah,173,Ternakan Ayam,344,Testimoni,5,Testimoni NECK,3,Testimoni Shaklee,1,Testimony AMP,2,Testimony ESP,1,Testimony ESP Untuk Menyusu,2,Testimony Gastrik,1,Testimony NECK,6,Testimony Set Ibu Hamil,3,Testimony Set Menyusu,3,Testimony Shaklee Set Bersalin,1,Testimony Shaklee Set Ibu Hamil,1,Testimony Shaklee Set Menyusu,2,The Gravityz,1,The Landmark Study,1,The Most Fantastic Millionaires in Shaklee Empire,1,The Shaklee Difference,1,The Walking Beauty,12,Tiket Murah Aquaria KLCC,1,Tip Tambah Susu Ibu,6,Tips Anak Pandai,1,Tips Awet Muda,2,Tips Bercuti Di Legoland,1,Tips Berhenti Merokok,2,Tips Berpuasa,2,Tips Bersalin,1,Tips Bisnes,1,Tips Business,1,Tips Cemerlang,1,Tips Elak Batuk Berkahak,1,Tips Haji,2,Tips Hamil,1,Tips Jarak Anak,1,Tips Memilih Protein,1,Tips Mudah Berpuasa Untuk Kanak-Kanak,3,Tips Mudah Menyusukan Bayi Di Tempat Awam,1,Tips Penyusuan,11,Tips Travel,1,Trampoline for kids,1,Travelog Haji,110,Travelog Istanbul,1,Travelog Shaklee Trip Italy 2015,10,Travelog Shaklee Trip Japan 2017,7,Travelog Shaklee Trip USA 2014,14,Travelog Shaklee Trip USA 2016,3,Travelog Shaklee Western Mediterranean Cruise 2018,9,Travelog Turki,9,Travelog Umrah,24,Travelog USA 2019,23,Trip Indonesia,2,Trip Yogyakarta,1,Tukar Nombor Plate,1,Tulang Rapuh,2,tumpak sewu,1,Turkey Trip,3,Turki Trip,7,Turunkan Kolesterol Secara Semulajadi,2,TWB,18,TWB by MFMS,17,Ubat VS Supplement,1,Ubat Vs Vitamin,1,Universal Studio,1,Universal Studio Singapore,1,Urin Kuning,1,US Trip,1,USA Trip,16,v,1,Video,4,Video Ibadah,1,Video Shooting,1,Video Sirah Nabi,1,Visit Singapore,1,Vita-lea for children,1,Vitalea,3,Vitalea for Children,2,Vitalea for Kids,2,Vitamin C,5,Vitamin C Shaklee,2,Vitamin E,2,Vitamin Kanak-Kanak,1,Vitamin Kulit,1,Vitamin Kulit Cantik,1,Vitamin Rahmah,2,Vitamin Semulajadi,1,Vitamin Shaklee,2,Vitamin Shaklee Percuma,1,Vitamin Sintetik,1,Vitamin Tenaga,1,Vitamin Umrah Haji,1,Vitamin untuk Ibu Hamil,2,Vitamin untuk Ibu Menyusu,1,Vitamin untuk kanak-kanak,3,Vitamin Untuk Lelaki,2,Vitamin untuk Perokok,1,Vitamin Untuk Wanita,1,Vivix,12,Vivix Shaklee,4,Vivix Untuk Diabetes,1,Vivix Untuk Kencing Manis,1,WAHM,1,Wanita Bersalin,1,Wanita Mengandung,3,WanitaKeperluan Wanita Mengandung,1,Warna Urin,1,Wedding Anniversary,1,Why Shaklee,1,Womens Health Set,2,Working-At-Home-Mom,2,Youth Experience Party,1,YOUTH Mask,1,Youth Shaklee,2,Youth Skincare,1,Zinc,1,Zinc Complex,1,Zinc Plus,2,
ltr
item
Maria Firdaus: Pengalaman 3 Hari 2 Malam Di Pulau Redang, Terengganu
Pengalaman 3 Hari 2 Malam Di Pulau Redang, Terengganu
Maria Firdaus
true
6501105525487195336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy