Assalamualaikum, Alhamdulillah, ayam sy di EP07 dah habis dijual. Sujud syukur sy. Habis dua hari lepas. Dan ayam di EP07 lebih berat berbanding di EP11. Ayam EP07 performance macam ni. Average weight, 2.26kg. Mati 2%. FCR 1.64. EP11 pulak, Average Weight 2.06kg. FCR 1.66 dan mortality 2%. Ni ada beberapa gambar yg sempat sy ambil di reban baru baru ni.
Pekerja sedang memasukkan ayam ke dalam bakul.

Ayam dalam reban yg dah hampir habis. Pekerja sedang sibuk utk menangkap ayam. Baja tahi ayam yg dah habis di bungkus. Dan skrg dlm proses utk dijual.
Ayam2 balance yg tertinggal. Semua yg 'apollo'. Tak cukup berat utk jual. Yg ni sama ada bagi kat org yg mau, atau pun sembelih bagi ikan keli makan aja la...


Gambar dlm EP11 yg dah clear semua baja tahi ayam. Tinggal saki baki aja utk disapu dan dibersihkan.
.

Ikut perancangannya, anak ayam akan masuk 18 dan 19 April ni. The time is so tight. Moga Allah permudahkan. Wassalam.

1 ulasan:

  1. bgus la performance tu..bleh dpt fcr 1.6 n mortality 2% jer...mtak tnjuk ajar en firdaus...

    BalasPadam

 
Maria Firdaus © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top