Assalamualaikum,

Saya doakan, Allah permudahkan segala urusan anda.

Diberi kebaikan hidup kepada anda dunia dan akhirat.

Levelling Tanah 


Beam semua dah siap. The next thing is isikan tanah ke dalam beam dan kemudian letakkan kasaran untuk alas di bahagian atas.


Cuci beam bagi bersih. So that senang simen lantai nak melekat nanti.


Compact tanah guna mesin compact.


Seharian jugak la mamat ni dok pusing kawasan tanah dengan mesin compact ni.


Next is pemasangan paip untuk pencegahan anai anai. Next time, rawatan anai anai hanyalah menggunakan paip ini. Tak perlu nak tebuk tebuk lantai rumah dah.


Soil treatment. Buat rawatan racun anai anai di tanah keseluruhan rumah untuk pencegahan.

Dapat warranty 3 tahun. Harga RM2500. Mahal gila ku rasa. Tapi nak buat macam mana. Tak buat pun tak boleh.


Pemasangan paip bawah tanah untuk cegah anai anai pada masa akan  datang. 


Siap pasang paip satu rumah.


Soil treatment


Lama jugak mereka sembur racun anai anai ni di keseluruhan tanah ni


Mesin compressor untuk sembur racun anai anai


Siap compact dan siap sembur racun anai anai. 


Next, alas dengan plastik biru. Takut hujan. Nanti habis racun anai anai tu pulak kalau tak alas.


Lapik lantai dengan BRC


Siap pemasangan BRC di bahagian belakang.

Insya Allah, fasa seterusnya adalah bubuh simen di lantai rumah.

Stay tune.

Wassalam

Mohd Firdaus
"Buat Rumah Sendiri"

1 comments:

 
MariaFirdaus © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top