Assalamualaikum,

Baru baru ini, saya berpeluang untuk mengikuti Seminar Zamsaham.

Beliau berkongsi dengan kami semua teknikal analisis cara bermain saham dengan betul. 

Sebelum ini, selama setahun saya 'main' saham tanpa ada ilmu dan tanpa ada mentor.

Saya hanya ikut ikutan sahaja. Apa yang kawan cakap suruh beli, saya beli. Apa yang kawan cakap suruh jual. Saya jual. Haha... Main ikut aja... Hasilnya pun biasa biasalah.

Saya ada jumpa dengan seorang kawan saya yang kerja dia hari hari main saham. Dia cakap dia belajar main saham dengan Zamsaham.

Beliau cadangkan saya pergi ke kelas Zamsaham.

Saya tahu, selama ini saya main saham dengan 'berjudi'. Saya tak ada ilmu. Saya belasah aja. Syukurnya, saya banyak beli kaunter yang positif. So, banyak gak la untung. 

Seminar Zamsaham Di PWTC, Kuala Lumpur


Jom belajar main saham. Untuk pengetahuan anda, yuran untuk masuk kelas ini adalah RM2,600 untuk seorang.

 Setiba di Bilik Seminar Kuala Lumpur di PWTC, saya terkejut. Saya jumpa kawan lama saya di MRSM Taiping, Ghadafi.

Beliau sekarang sangat aktif main saham. Sudah tidak berkerja. Setiap hari, main saham hanya dari rumah. Rileks aja... Insya Allah, Jutawan Saham. Amin.


Yang bestnya, Ghadafi ni kawan baik Zamsaham. Kira memang 'jackpot' la berkawan dengan Taiko Saham. 


Selfie sket dalam kelas.


Selfie lagi. Di sebelah petang, selepas habis kelas. Kami ada jamuan berbuka puasa. Di sponsor oleh Zam Saham.


Pemandangan di The Riverside Restaurant yang sediakan juadah buffet berbuka puasa.


Antara makanan yang disediakan. Siput lala.


Rendang


Rakan rakan yang turut menyertai seminar saham.


Juadah pencuci mulut


Seminar hari kedua


Semua peserta mesti bawa laptop masing masing. Kami belajar secara praktikal.


Belajar mengkaji carta. Macam mana nak faham trend sesuatu saham nak naik atau nak turun.


Lepas kaji, kena catat. Sama ada trending saham tu nak di beli atau nak dijual. Semuanya mempunyai tanda.


Saya bermurah hati nak kongsi dengan anda. Senarai saham yang dicadangkan untuk dikaji dan dibeli jika kajian itu bagus as of 21 Julai 2014. 


Zam sedang berkongsi tips untuk direkodkan.


Selfie sket dalam kelas.


Selepas itu, kami semua dibahagikan mengikut kumpulan dan perlu membuat kajian mengikut syarikat yang diberikan.


Selfie dengan saudara Zamsaham. Huhu.. Kami umur sama. 33 tahun. Tapi beliau sekarang sudah menjadi MULTI MILLIONAIRE.


Balik rumah, kami diberi tugasan untuk memahami dan mengkaji kaunter saham yang dah naik. Kami diminta kaji apa tanda tanda satu saham itu akan mula naik. Antaranya.... macam yang saya tunjukkan itu. Apabila candle hijau berada di atas garisan merah dan ungu tu. Maksudnya, it's time to LANYAKKKKKK CUKUP CUKUP... And then, you  will see the result. Misalnya, dari harga RM0.10 naik kepada 0.30 dalam tempoh beberapa bulan. Dalam erti kata lain, kalau invest RM10k, duit akan jadi RM30k dalam tempoh beberapa bulan.

Tapi, semua ini perlukan ilmu. Bukan boleh main suka suka beli.

Semoga apa yang saya kongsikan ini sedikit sebanyak membuka pintu hati anda untuk belajar bermain saham.

Saham adalah perniagaan kalau kita melabur dengan ilmu. Tetapi, ia adalah satu 'perjudian' jika kita main labur sahaja.

Saya rasa, cukuplah dulu perkongsian saya setakat ini.

Kepada rakan rakan diluar sana yang ada duit, tak tahu nak buat apa dengan duit. Saya cadangkan, anda belajar main saham. Kalaulah takut sangat. Belajar labur dulu dalam RM10,000. Tak lah banyak sangatkan.

You will love it jika anda faham.

Wassalam.

0 comments:

Post a Comment

 
MariaFirdaus © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top