Assalamualaikum,
 
Baru baru ni, Bibik masuk ke dalam rumah.
 
"Pak, tayar keretanya pecah...."
 
Saya keluar rumah dan melihat situasi tayar kereta saya. "Ya ampun, percumak. Tayar keretaku pancit"
 
Biasanya, kalau keadaan macam ni, saya akan panggil bangla saya untuk uruskan. Tapi kali ni mereka sibuk. Terpaksalah saya yang buat sendiri.
 
Hari tu tayar belakang. Hari ni tayar depat pulak. Nak buat macam mana, kereta kontraktor lah katakan. Mestilah selalu terkena benda benda tajam di site.
 
Tanpa melengahkan masa. Terus saya memulakan operasi menukar tayar kereta untuk ditampung.
 

Ternyata, tayar kereta dah pecah.


Step kedua. Ambil buku manual. Nak tengok, di mana nak letak 'Jek'. Kalau salah tempat letak, takut patah pulak besi bawah body nanti. Lagi satu kerja.


Posisi dikesan. Allahuakbar. Boleh tahan la juga nak jek kereta lebih dari setan ni naik atas.


Tayar dah dibuka. Terus dibawa ke kedai menggunakan kereta lain.


Kebocoran dikesan. 2 lubang pulak tu. Terpaksa tampung dari dalam. Kenalah RM12.
 
 
Then, balik dan pasang balik tayar kereta tu. Alhamdulillah. Allah permudahkan.
 
 
Semoga lepas ni, tak pecah lagi ok.
 
Wassalam.

1 ulasan:

 
Maria Firdaus © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top