Assalamualaikum,

Baru hari ni panas sket. Semalam pun pagi hujan, petang baru panas. Cuaca hari ni Alhamdulillah. Dengan keadaan cuaca yg tak menentu skrg ni, kadang2 hujan ribut.. banyak kesannya kat reban sy... Antaranya bumbung rosak lagi.. Hari tu dah rosak sekali.. Kali ni rosak lagi... Tempat lain pulak. Bumbung terkoyak....

Bangla naik atas. Buat tinjauan dulu pasal bumbung yg terkoyak tu. Sy pun naik atas gak..

Sy suruh dia naik atas... Dan repair tempat rosak tu.

Close up tempat terkoyak tu

Bila selalu hujan, ayam akan selalu berkumpul di bahagian tepi reban. Kesannya, taik ayam kat situ lebih banyak daripada di bahagian tengah reban. So, sy kena suruh bangla sy alih2kan taik ayam tu supaya kering dan tak jadi keras...

Kena buat semua tempat di bahagian tepi reban...
.
Hingga hari ni, sy tengok kesan kat ayam tu agak boleh tahan la. Dah nampak ayam start besar kecil. Ni yg menakutkan para penternak ayam. Kalau masa kecik dah nampak ayam ni kecik besar. Masa besar lagi obvious. Ni yg sy takut ni. Harap2 masa besar ayam2 sy ni ok..
.
Amin...

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Maria Firdaus © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top