Assalamualaikum,

Ayam tak habis lagi. Umur dah 46 hari. Apa nak jadi ni CP? Tension gilaa... Ayam ada lagi 1000 ekor. Semalam, hari 45.. CP janji nak hantar satu lori... Tapi, petang.. call balik cakap cancel. Tension gilla... Kira kiranya, sepanjang rekod sy bela ayam dengan CP, ni la yg paling lewat CP clearkan ayam... Sakit jiwa..... Banyak gila makanan yg sy guna.. Sebab ayam masa dah besar ni, makan kuat gila... Tak bley tahan... Nasib baik body weight ada... Ok sket.. Ni ada sket gambar masa tangkap ayam hari tu...

Lori paling besar masuk ke reban... Satu lori 332 bakul. Boleh isi 3320 ekor ayam satu lori..
Gambar lori dari dekat.. Besar gila. Rasa takut aja bila tangkap lori besar macam ni..

Bangla2 saya tengah tangkap ayam...

Bangla masukkan ayam dalam bakul.. Sekali tangkap terus 10 ekor.. Satu tangan bawa 6 ekor, lagi sebelah bawa 4 ekor..

Kalau takut dilanda badai... Jangan berumah di tepi pantai... Kalau takut taik ayam.. Jangan libatkan diri dlm industri ayam.. Ni antara gambar2 ngeri dlm ternakan ayam.. Ayam berat direct atas kepala... Ni driver lori kena.... Terus sy ambil gambar.. Nak share ngan semua.. Bukan senang bela ayam... Sy sendiri kali ni pun... banyak kali gak kena 'tembakan'2 ayam... Tapi kena kat tangan, baju dan seluar aja la... Bangla sy lagi ngeri, ayam 'tembak' terus masuk mulut... Perghh... Lagi ngeri....
.
Semalam, ada satu lori yg nak datang ke reban utk ambil baja taik ayam. Lori ni datang dari Sik, Kedah... On the way datang ke reban sy, driver lori ni terlanggar dengan seorang tua berumur 60 tahun. Pak cik tu meninggal bila terbabas ke tepi jalan dan terlanggar tiang letrik... Mati on the spot... So, trip semalam tu cancel... Sy call Boss lori tu, sampaikan sumbangan sy RM100 kepada waris si mati... Sy tak dapat tolong lebih2, hanya sekadar yg termampu.... Moga roh pak cik ni dicucuri rahmat.. Amin...
.
That's all. Wassalam

0 comments:

Post a Comment

 
MariaFirdaus © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top