Assalamualaikum,


Ni adalah salah satu video klip yg sy tunjuk masa sy bagi ceramah motivasi kpd para peserta kursus keusahawanan di Jawi bulan lepas.

.

Tengok video kat atas, dan ambil lah pelajarannya. Putus asa ialah loser. Loser ialah orang yang putus asa. Kalau tak rasa sebak dalam dada, pegilah klinik…check lah dada anda mungkin ada masalah. Mungkin hati anda sudah tebal keraknya.

.

Berdoalah kepada Allah, moga Allah permudahkan segala urusan kita. Ingatlah, sebesar mana pun cabaran yg kita hadapi, yakin lah. Allah tidak akan menguji hambaNya dengan sesuatu yg tidak mampu ditanggung oleh hamba itu. Jadi, kalau Allah menguji kita, maksudnya, kita ada kekuatan utk menghadapi masalah tu.

.

Pada saya, semua masalah adalah permulaan kepada peningkatan kematangan kita. Ujian yg menguji sama ada kita boleh berjaya atau tidak. Dan jika berjaya, kita akan menjadi semakin matang dari hari ke hari. Dan kita semakin hampir mencapai kejayaan.

.

Wassaam

2 ulasan:

  1. betul ka ada mamat ni sedihnya!!!

    BalasPadam
  2. Takkan video ni guna super impose pulak kot.. Real la tu. Memang betul la, tu la. Kita kena sentiasa bersyukur ngan apa yg Allah dah kurniakan kpd kita..

    BalasPadam

 
Maria Firdaus © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top